15 Şubat 2010 Pazartesi

Öksürüğe deva …SAHLEBİMSİ…

Hasta olduğumuzda öksürürüz ya özellikle de gece yatınca artar uyutmaz falan..işte o kötü ana süper çare…klasik ıhlamur içine kuru zencefil, elma kabuğu, limon dilimi, tarçın, bazen biraz bal ve karabiber…iğrenç karışım ..oldum olası sevemedim bu karışımı .öyle adaçayı rezene çayı yeşil çaydır.ottur..mottur hiçbir zaman severek ve isteyerek içmedim,içemedim ben …güzel annem küçükken yapardı ballı ıhlamur babamla bir olup içmem için baskı yaparlardı..küçükken beni hiçbir şeyle korkutmayan bir dediğimi iki etmeyen bu ikili o ıhlamuru içirmek için birlik olurlardı sonunda içerdim ama içtikten sonra bir şekilde dışarıda olurdu o ıhlamur çayı(ne şekilde olduğu anlaşıldı sanırım puhaha)…kesin bu karışımların yararı vardır…hatta ben de Pelinsu hastalanınca iç kızım göğsün yumuşar yapışkanlar çıkar diyerek içiriyorum ,neyse ki çok zorlamadan içiyor kuzucuk..anne olmanın kurallarından biri de sanırım bu ıhlamuru içirmek.. neyse nerden nereye geldim geçenlerde fena halde hastalanınca telefonda nilomla öksüre pöksüre konuşunca vermişti bu tarifi..yap hemen iyi gelir demişti…bende yapmıştım ve şimdi tavsiye ediyorum…1 hafta boyunca tembellik etmeyip kocişle yatmadan içtiğimiz de oldu gece 3 de kalkıp içtiğimiz de..gece öksürüğünüz mü tuttu..kalkın hemen geçer diye beklemeyin… geçmez.. yapın bu karışımı 1 kahve fincanı içine 1 çay kaşığı kadar tarçın koyun ve kaynatın ben tatlı sevdiğim için içine şeker yerine balın yararını da düşünerek bal koyuyorum…nilom tadı kötü oluyor dedi ama ben beğendim çakma sahlep gibi oluyor ..hatta yine nişastanın etkisini de düşünerek hem daha yaralı hale getirebilir hem de tadını biraz daha sahlebe yaklaştırabilirsiniz..şiddetli öksürük anında içtiğinizde 1 dakika kadar daha öksürebilirsiniz ama sonrası sabaha kadar deliksiz uyku…Sibelinsu demişti dersiniz..hadi bakalım iyi uykular…:))
Teşekkürler NİLOCUK..:))

2 yorum:

kkkk dedi ki...

aslinda ben sicak su karabiber bal ve limon karisimini cok seviyorum :) aci aci ama hosuma gidiyor iste ne bilim :)

♥sibelinsu♥ dedi ki...

neyse ki içinde bal var..:))

BU SİTEDEKİ BANA AİT FOTOĞRAF VE YAZILARIN HİÇBİRİ, HİÇBİR SEBEPLE İZNİM OLMADAN KULLANILAMAZ.

SORMAK İSTEDİĞİNİZ BİR ŞEYLER OLURSA BEN BURDAYIM

Blog Widget by LinkWithin

LARVAM

LARVAM

İzleyiciler

Geçmişi merak edenlere..:)

Hakkımızda

Fotoğrafım
Pelinsu...Masum,akıllı,çok bilmiş,çok bıdık,çok güzel....... Bir de sevgili eşim ...canımız babamız var...dünyanın en iyi babalarından..ben kendime yeni bir prens bulacakmışım...benimkini kızım kapmış...:) günlük yaşananlar,sanat,moda,aşk,dedikodu,eğlence..bundan sonra aradığınız herşey burada olacak...daha doğrusu olmasını temenni ediyorum..:)